Jak być ładną - 5 nawyków, które warto wyeliminować

Jak być ładną – 5 nawyków, które warto wyeliminować

Często nie mówimy tego wprost, ale wiele z nas zadaje sobie pytania „jak być ładną?”, „jak dbać o siebie, żeby być piękną?”, „co zrobić, żeby być ładniejszą?”. Metamorfozy, operacje plastyczne i zdjęcia w pismach dla pań, potrafią niejedną z nas wprowadzić w kompleksy. Nasze porady pomogą ci poprawić wygląd twoich włosów, cery, ciała i paznokci!

Jak być ładną?
123rf.com

Zrezygnuj z palenia

Palenie papierosów działa niekorzystnie na nasz wygląd. Kobiety, które palą, szybciej się starzeją. Z danych CDC (Centres for Disease Control and Prevention) wynika, że osoba paląca co najmniej 50 paczek papierosów rocznie, naraża się na pojawienie się pięciu razy więcej zmarszczek niż osoba niepaląca. Papierosy wysuszają cerę, zatykają pory, wpływają na pojawianie się trądziku, przesuszają włosy, doprowadzają do ich nadmiernego wypadania.

Zwiększ ilość snu, to najlepszy kosmetyk!

Brak snu to nie tylko problemy z koncentracją, zapamiętywaniem, szybkością reakcji, czy rozdrażnieniem. Sen ma ogromny wpływ na to, jak wyglądamy. Regularne sypianie po 6 lub mniej godzin, skutkuje workami pod oczami, szarą skórą, szybszym pojawianiem się zmarszczek i wyprysków. Promienną, świeżą cerą możemy się cieszyć, jeśli będziemy sypiać po 7-9 godzin. Nie bagatelizuj snu – to najlepszy kosmetyk, jaki możesz sobie zafundować!

Stosuj zdrową dietę – sięgaj po warzywa, owoce i nawadniaj się!

Ładny wygląd to składowa wielu działań, ale podstawowym jest zdrowe odżywianie. Dzisiejszy tryb życia zachęca do korzystania z ofert fast foodów, zapychania się kanapkami, czy daniami w 5 minut. Musisz wiedzieć, że organizm potrzebuje odpowiedniego paliwa, aby funkcjonować na pełnych obrotach. Objawy niedoboru witamin, makro- i mikroelementów w pierwszej kolejności pojawią się na Twoich włosach, skórze i paznokciach. Składniki, które przyjmiesz z pożywieniem, zostaną najpierw przekazane najważniejszym organom – sercu, mózgowi, płucom, układowi pokarmowemu. Dlatego sięgaj po warzywa, owoce, orzechy, pestki dyni, słonecznika, jaja, produkty pełnoziarniste, indyka, kurczaka, ryby. Ogranicz białe pieczywo, przetworzoną żywność, cukier, kawę, słodzone napoje. Jedz regularnie i zgodnie z zapotrzebowaniem kalorycznym dla swojego wzrostu, wieku, płci, wagi i aktywności fizycznej. Pij przynajmniej 1,5 l wody.

Przestań się garbić!

Zgarbiona sylwetka sprawia, że stajemy się mniej pewni siebie i nieatrakcyjni dla otoczenia. Optycznie skraca nasz wzrost, uwypukla wystający brzuch i wizualnie zmniejsza rozmiar biustu. Aby uporać się z tym problemem, zacznij wykonywać ćwiczenia na okrągłe plecy, np. gimnastykę korekcyjną, fizykoterapię, ćwiczenia rozciągające mięśnie klatki piersiowej i wzmacniające mięśnie brzucha. Kontroluj swoją postawę, a w razie konieczności stosuj tzw.  pajączki.

Zadbaj o siebie – stosuj proste, urodowe triki!

Jak dbać o siebie, żeby być piękną? Kilka prostych czynności potrafi poprawić niedoskonałości naszej urody. Co możesz zrobić?

  • dokładnie oczyszczaj cerę i ją nawilżaj, śpij bez makijażu,
  • nawilżaj ciało,
  • 1-2 razy w tygodniu stosuj maseczkę do włosów,
  • starannie piłuj paznokcie.

Drogie kosmetyki nie są jedynym rozwiązaniem na to, jak być ładną, dlatego nie ograniczaj się tylko do ich stosowania. Podstawą pięknego wyglądu jest rezygnacja z używek, zdrowa dieta, odpowiednia ilość snu, aktywność fizyczna i proste plecy.

Strona korzysta z plików cookie. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Ok, rozumiem.