Dieta na trądzik – co jeść, a czego unikać? Sprawdź!

Dieta na trądzik – co jeść, a czego unikać?

Stosujesz specjalistyczne kosmetyki i dbasz o codzienną pielęgnację cery, a mimo to wciąż nie możesz pozbyć się trądziku? Zadbaj o odpowiednią dietę! Sprawdź, co jeść, a czego unikać, aby zapobiec powstawaniu pryszczy!

Dieta na trądzik
123rf

Dieta na trądzik – dlaczego jest ważna?

Z trądzikiem warto walczyć na kilka różnych sposobów – oprócz używania specjalistycznych kosmetyków do cery trądzikowej i dbania o codzienną pielęgnację skóry, powinniśmy przyjrzeć się temu, co jemy. Odpowiednio zbilansowana dieta wpływa na nasze samopoczucie, zdrowie i stan skóry. Wypryski na twarzy pojawiają się w wyniku oczyszczania organizmu ze szkodliwych produktów przemiany materii, a zatem duży wpływ na tworzenie się nowych wykwitów ma niezdrowy sposób odżywiania się.

Czego nie jeść przy trądziku?

W dążeniu do uzyskania pięknej, czystej skóry bez zanieczyszczeń zmuszeni jesteśmy często do rezygnacji z ulubionych przekąsek i napojów. Jeśli chcemy zapobiec powstawaniu pryszczy, musimy wykreślić z naszego jadłospisu:

  • produkty wysoko przetworzone – potrawy zawierające sztuczne barwniki, aromaty i konserwanty mogą mieć negatywny wpływ na wygląd skóry. Unikajmy zatem słodyczy, gazowanych napojów, chipsów oraz żywności z długim terminem przydatności.
  • tłuste produkty – posiadacze cery trądzikowej powinny ograniczyć spożywanie smażonych potraw, tłuszczy zwierzęcych i fast-foodów.
  • sól i ostre przyprawy – dodawanie dużej ilości soli oraz ostrych przypraw może pogłębiać stan zapalny skóry oraz przyczyniać się do zwiększonej produkcji sebum.
  • alkohol – spożywanie alkoholu generuje w organizmie powstawanie dużych ilości wolnych rodników, które mogą wywierać negatywny wpływ na stan skóry.

Produkty zdrowe dla skóry

Jedzenie zdrowej żywności przynosi wiele korzyści, także dla naszej skóry. Osoby zmagające się z trądzikiem mogą zapobiegać powstawaniu nowych zmian poprzez urozmaicenie jadłospisu. Dieta na trądzik powinna być bogata w:

  • produkty z dużą zawartością błonnika – jedzenie produktów bogatych w błonnik przyczynia się do oczyszczenia organizmu z toksyn. Najwięcej cennego błonnika znajduje się w: kaszach, otrębach, pieczywie pełnoziarnistym, roślinach strączkowych oraz owocach suszonych.
  • cynk – ten pierwiastek znany jest z korzystnego wpływu na wygląd cery. Oprócz tego ułatwia gojenie się ran i łagodzi stany zapalne skóry, zatem świetnie sprawdzi się w leczeniu trądziku. Produkty bogate w cynk to: soja, owoce morza, jajka, pieczywo żytnie.
  • witaminy z grupy B – rośliny strączkowe, orzechy, pestki, drób i drożdże bogate są w witaminy z grupy B (B1, B2, PP). Dieta bogata w tę grupę witamin potrafi skutecznie łagodzić różne schorzenia skórne (w tym problemy z trądzikiem).
  • kwasy omega 3 i omega 6 – kwasy omega redukują stany zapalne skóry oraz zmniejszają łojotok. Uwzględnienie w diecie awokado, orzechów włoskich i soi pomoże zmniejszyć ilość pojawiających się wyprysków oraz regulować wydzielanie się sebum.

Czy zauważyłyście, że dieta wpływa na stan skóry? Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?

Zobacz także: Trądzik – jak z nim walczyć? Poznaj sprawdzone sposoby na walkę z trądzikiem!

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies (naszych oraz naszych zaufanych partnerów: Google, Facebook, Disqus) i podobnych technologii w celu świadczenia usług, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkowników oraz w celach statystycznych, analitycznych i reklamowych. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.
Wyrażam zgodę